Jak uplasować swoją stronę w wyszukiwarce GoogleZbudowałeś stronę internetową i chcesz, aby ludzie ją zobaczyli. Ale jak sprawić, by potencjalni odwiedzający ją znaleźli? Nie jest tajemnicą, że tak wiele osób spędza czas w Internecie, szukając rzeczy, których potrzebują lub pragną. Serwisy takie jak Google, Bing czy Yahoo! stały się tak popularnymi źródłami informacji, że niewielu z nas zapamiętywało już numery telefonów. Zamiast tego po prostu wpisujemy je do przeglądarki i naciskamy "enter". W rezultacie, wyścig o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania jest bardziej zacięty niż kiedykolwiek wcześniej, a pozycjonowanie strony w wyszukiwarce to jedna z najważniejszych rzeczy dla każdej firmy. Jak sprawić, by użytkownicy chcieli odwiedzać Twoją stronę wielokrotnie?

SEO Twoim największym sprzymierzeńcem

SEO to skrót od "search engine optimization". Jest to metoda zwiększania ruchu na twojej stronie poprzez "optymalizację" jej pod kątem wyszukiwarek takich jak Google, co przyczynia się do lepszego pozycjonowania Twojej strony. SEO nie jest "spamerską" sztuczką mającą na celu oszukanie Google, aby podnieść Twoją pozycję w rankingu.

  • Jest to prawdziwy sposób na rzeczywiste zwiększenie ruchu, liczby potencjalnych klientów i sprzedaży poprzez optymalizację witryny i treści, aby były one częściej wyszukiwane w Google przez większą liczbę osób.
  • Kiedy ktoś wpisuje do Google słowo kluczowe (takie jak "wskazówki dotyczące marketingu online"), algorytm witryny analizuje tysiące czynników, aby zdecydować, jakie treści pokazać w "górnej sekcji" wyników.
  • Patrzy na to, ile innych witryn łączy się z Twoją witryną, na ile wiarygodne są te linki, na ile świeże są te linki, na ile istotne są Twoje treści w porównaniu z innymi treściami w sieci i wiele innych.

SEO to zestaw najlepszych praktyk, które stosuje się w celu zwiększenia wykrywalności witryny, tak aby więcej osób mogło zobaczyć i kliknąć na jej treść.

Konkurencja dzisiaj jest jeszcze większa!

W każdej branży i wśród firm w każdej niszy istnieje ostra konkurencja o klientów. Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz dotrzeć do jak największej liczby osób i skłonić je do zapoznania się z Twoją ofertą, obejrzenia Twojej strony, a w końcu do zakupu Twojego produktu lub usługi. Aby dotrzeć z przekazem do ludzi, trzeba konkurować z innymi firmami. Każdy potencjalny klient jest otoczony przez morze informacji, ale nie usłyszy Twojego głosu ponad tym całym szumem, chyba że znajdziesz sposób, aby przebić się przez ten hałas. SEO jest najlepszym sposobem, aby to zrobić, ponieważ nie kosztuje fortuny, jak większość tradycyjnych form marketingu. Nie trzeba przeszkadzać ludziom i czekać na wyniki. Gdy na Twojej stronie zacznie pojawiać się więcej użytkowników, zacznie ona przynosić więcej zysków.